Reklamační řád
Reklamační řád e-shopu POMIS
- Úvodní ustanovení
1.1 Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) a odstoupení od smlouvy u zboží zakoupeného prostřednictvím e-shopu POMIS (dále jen „prodávající“).
1.2 Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek a je v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
- Odpovědnost za vady a záruka
2.1 Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že dodané zboží je při převzetí bez vad.
2.2 Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady nebo skryté vady materiálu, které nebyly způsobeny nesprávným užíváním, skladováním či údržbou výrobku.
2.3 Na výrobky zakázkové výroby i skladové zboží se vztahují stejná záruční práva na vady, pokud tento reklamační řád nestanoví jinak.
- Uplatnění reklamace
3.1 Kupující je povinen zboží po převzetí co nejdříve prohlédnout a zkontrolovat jeho stav.
3.2 V případě zjištění vady je nutné reklamaci uplatnit bez zbytečného odkladu, tj. písemně na e-mail info@pomis.cz, nebo poštou na adresu POMIS s.r.o., nám. Míru 653, Velké Opatovice 679 63.
3.3 Reklamace musí obsahovat (viz. reklamační formulář):
- číslo objednávky nebo faktury,
- popis vady a případně fotodokumentaci,
- požadovaný způsob vyřízení (oprava, výměna, sleva, odstoupení od smlouvy).
3.4 Hygienický stav reklamovaného zboží
Reklamované zboží musí být při zaslání prodávajícímu čisté, suché a hygienicky nezávadné.
U zboží, které již bylo používáno (např. sedáky, polstry, podušky apod.), je kupující povinen zboží před odesláním vyprat, vyčistit nebo doložit doklad o odborném vyčištění (např. z čistírny).
Prodávající si vyhrazuje právo nepřijmout k reklamaci zboží, které je znečištěné, zapáchající nebo z hygienických důvodů nezpůsobilé k manipulaci. Takové zboží může být na náklady kupujícího vráceno zpět bez posouzení reklamace.
3.5 Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě.
3.6 K uplatnění reklamace je nutné předložit doklad o koupi (fakturu nebo jiný doklad).
3.7 Zásilky zaslané na dobírku nebudou ze strany prodávajícího převzaty.
- Vyřízení reklamace
4.1 Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, prodávající zajistí bezplatné odstranění vady nebo výměnu výrobku za nový.
4.2 Není-li možné vadu odstranit, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny nebo na odstoupení od kupní smlouvy.
4.3 O výsledku reklamace bude kupující informován písemně (e-mailem).
4.4 V případě, že reklamace nebude uznána jako oprávněná, bude zboží vráceno zpět kupujícímu na jeho náklady.
- Zakázková výroba
5.1 Výrobky označené jako zakázková výroba jsou zhotoveny podle konkrétních požadavků kupujícího zejména dle zvolených rozměrů, materiálu, barvy či tvaru.
5.2 U těchto výrobků není možné odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů podle § 1837 písm. d) občanského zákoníku, jelikož jde o zboží upravené podle přání kupujícího.
5.3 Po uhrazení objednávky (platba předem nebo záloha) je objednávka považována za závazně uzavřenou.
5.4 Po provedení platby již nelze měnit parametry výrobku, zejména rozměry, typ a barvu materiálu, šití nebo jiné konstrukční prvky.
5.5 Reklamace se nevztahuje na rozdíly způsobené chybným zadáním rozměrů nebo výběrem materiálu ze strany zákazníka.
5.6 Zaplacením objednávky kupující potvrzuje správnost všech zadaných údajů a souhlasí s výrobou dle schválených parametrů.
5.7 V případě, že si kupující po uzavření objednávky přeje dodatečné úpravy výrobku (např. změnu rozměrů, barvy, provedení nebo doplňků), bude tato úprava provedena pouze po vzájemné dohodě a účtována v předem stanovené ceně. Cena úpravy bude vždy kupujícímu sdělena před jejím provedením.
- Vrácení zboží do 14 dnů (odstoupení od smlouvy)
6.1 Kupující (spotřebitel) má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, pokud se jedná o zboží skladové, tedy takové, které nebylo upraveno či vyrobeno na míru.
6.2 O úmyslu odstoupit od smlouvy musí kupující informovat prodávajícího písemně e-mailem na info@pomis.cz nebo prostřednictvím formuláře pro odstoupení od smlouvy.
6.3 Zboží musí být vráceno nepoškozené, nepoužité a v původním obalu, nejpozději do 14 dnů od odeslání oznámení o odstoupení.
6.4 Po obdržení vráceného zboží bude kupujícímu vrácena plná kupní cena na bankovní účet uvedený v oznámení o odstoupení, a to do 14 dnů.
6.5 Náklady na vrácení zboží (poštovné) nese kupující.
6.6 Právo na odstoupení se nevztahuje na zakázkovou výrobu podle čl. 5 tohoto řádu.
- Odpovědnost za správné používání a údržbu
7.1 Reklamace se nevztahuje na vady vzniklé běžným opotřebením, nesprávným používáním, působením chemikálií, vystavením extrémním podmínkám (vlhkost, teplo, přímé slunce) nebo nedodržením pokynů k údržbě.
7.2 Kupující je povinen se seznámit s dokumentem „Pokyny k údržbě výrobků POMIS“, který je součástí dodávky nebo dostupný na webových stránkách prodávajícího.
- Závěrečná ustanovení
8.1 Tento reklamační řád je platný a účinný ode dne 1.11.2025.
8.2 Prodávající si vyhrazuje právo reklamační řád jednostranně měnit nebo doplňovat.
8.3 Aktuální verze je vždy dostupná na webových stránkách [www.pomis.cz].
